30 Oca 2013

2010-2011 sezon özeti

İklim olarak vasat geçti  koloni sayısı 45 kadar oldu.Dereye yakın yerde  kışlama  yapıldıBahara 35 kadar çıktı..Bunların yaklaşık 10 tanesi 10 haziran 2011  de  kata hazır bir şekilde çerceve usulu 17 tl den satıldı Merzifona.2011  baharı  hiç iyi gitmedi .Havaların geç ısınması  ve  kapalı  geçmesi gelişimizayıf bıraktı.Bala  yönlendiridiğim  7-8 kovan katta gelişmedi  katları geri aldım.Velhasıl balda sıfır  çektik.Bölmeler de aynı  kendi ihtiyacını karşılayamadı  balını yapamadı.Sivasdan bal  aldım ve  arılara  takviye  yaptım.2011  sonbaharda satlığa  çıkardım 43  arıdan seçmece  olarak 35 inia sattım  100  tl den.kalan 8  tanesi en zayıfları idi kış  mevsimi sert  ve olumsuz  geçti,ülke  genelinde ve ilçe de  çok sayıda  koloni söndü.Haliyle   zayıf arılarım baharı görmedi.Hepsi öldü. 4.yılın sonunda arısız  kaldık ama  arısız durmadık.2012  ayrı olarak özetlenecek.(Bazı rakamlar tahmini yaklaşık 2 sene sonra hatırladığım kadarıyla  özetledim)

4 yorum:

Arıcı 07 dedi ki...

Orhan Bey,Birader son zamanlarda aktiviteniz ve hareketiniz yok.Arıcılık nasıl gidiyor.Öğretmenliğe devam ediyorsunuz sanırım..Bizde emekli olarak emeklemeye devam etmekteyiz.

Orhan ÖNDER dedi ki...

Haklısın Hayati Hocam maalesef bloga zaman ayıramadım.Sevdaya devam Henüz emekli olmadım.25 yıl doldu 3 yıl yaş uzattı.Bakacağız zamanı gelince.Arıda gelecek görürsem olurum gibi o zamana büüyk çocukta işe başlayacak okul bitiyor.Bir nevi sigorta.Arı da bazı sıkıntılar var en başta yer olmak üzere ,aşarsam büyütüp emekli olurum rabbim sağlık sıhhat verirse.Emekliliğe kadar hareket alanımız dar gezgincilik olamayacak gibi,emekli olunca belki misafirliğe bile geliriz arılarımla belli mi olur.Şimdilik oyalanma babında 40-50 ye kadar çoğaltıyorum satıyorum.İlk yılımdan sonra 200 kg yi geçmedi bal üretimi.Bu sene nasipse karniyola dönüştüreceğim.Sakinliği malum balda ayaparsa yöremize uyum sağlayıp ne ala.
Sizin maşallahınız var takip ediyorum.Kolaylıklar dilerim

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

hocam
bu yıl uygulamayı berber yapalım
inşallah bal alacaksınız
ben buradayım iletişim kurun ilkbaharda başlayalım
karnıol sizin bölgenizin arısı değil asla denemeyin
sizin bölgenizin arısı karadeniz ekotipidir
başarılar

Orhan ÖNDER dedi ki...

Taşkın bey karniyol hakkında samsun ve çevresinde olumlu yorumlar aldım birlik yetkilileri dahil.Sakin olduğu için deneyeceğim nasipse.Bal konusunda sıkıntı pazar .O yüzden kısıtlı tutuyorum.Pazarlama arı konusunda rahat olduğu için şimdilik arı üretip satma cihetine gidiyorum.Gerçi plan değişiyor bu sene iklim normal ve üzeri giderse rekor rekolte düşünüyorum.400 kg kadar planlıyorum.Pazarlama konusuna da el atacağız artık.Bazı girişimler düşünüyorum.Bu sene satılmaz ise seneye satarız .Bala bişey olacak hali yok.