17 Mar 2010

SKOLYOZ

Başlığı görenlerin çoğu merak edecek bu da nesi diye? 15 ocak gibi ilk duyduğumda bende şaşırdım.Şöyleki ablamın 15 yaşındaki kızının skolyoz hastası olduğu anlaşılmış ve haliyle babası olmadığı içinde kısa sürede bize aksettirildi.

Okurken skolyoz hastalığının arı bloğunda ne işi var diye düşünenler olabilir ,fakat çoktandır yazmayı düşünüyordum,sayın doktorumuzda daha geniş kitlelere ulaşalım ve bu hastalığın yakınlarının başına gelenler haberdar olsun deyince zaman bulmak zarureti doğdu.

Skolyoz bu yaşıma kadar duymamıştım,kısaca sırt kemiğinde omurgada yana doğru eğrilik.Bir süredir sırt ağrısından şikayetçi yeğenim sınav dönemi geçsin diyerek sömestire kadar annesini oyalamış bizimde haberimiz olmadı.Yazılılar bitince 15 ocak gibi gittiği ilçedeki ortopedi doktorunun istediği röntgende herkesin rahatlıkla görebileceği şekilde sırt kemiği S harfine benzer şekilde tabii uçları kapalı değil açık S gibi olduğu görülünce doktor en kısa zaman da üniversite hastanelerinde ameliyat olması gerektiğini , her geçen günün kayıp olduğunu söylemiş.

Haberdar olunca tabiki araştırma yaptık internetten nedir filan en yakın üniversite hastanesinden skolyoz hastamız olduğunu söyleyip özel muayene için ortopedi profesöründen randevu aldık.Bir kaç gün sonrasında muayene olduğumuz doktor (kayıt esnasında skolyoz demiştik) hastalığımızı söylediğimiz halde içeri alınca elimizde bulunan ilçede çekilen rontgen filmine göre ameliyat şart ,skolyoz ameliyatı ben yapmıyorum dedi ve iki arkadaşını tavsiye etti,bunların şehirde ki özel muayenehanelerinin telini verdi ve ücret karşılığı yaptıklarını söyledi.(Bu arada yeğenim çiftçi emeklisi bağkuru güvencesi var merhum babasından dolayı).Hastane de ameliyat yapan o doktorların asistanları ile görüştüm,doğruladılar rakam yazmak istemiyorum ablamın bütçesini aşacak rakam telafuz edildi.Ben birde kendileri ile görüşeyim maddi yönden mağdur olduğunu söyleyerek bıçak parası talep etmemelerini yada bizim karşılayabilceğimiz bir rakam teklifi için röntgen filmi ve mr ları alıp yeğenim olmadan gittim muayenehaneye.Doktor bey yok ,yardımcısına durumu açtık oda muayene ücreti yatırdığım takdirde görüşebileceğimi söyledi yoksa kabul etmez dedi.Daha gelmesine 2 saat vardı ayrıldım,amacıma ulaşacağıma dair umudum kalmadığı için geri dönmedim.

Bu bir haftalık süreçte skolyozu araştırırken internette Doçent doktor Kamil Çağrı KÖSE hocamızın da ismini görmüş hiç para almadan bu ameliyatı yaptığını okumuştum ,ama ilk önce dikkate almadım uzak diye ,okuduğum yazıda eski görev yeri Afyon bize oldukça uzaktı Ama hafızaya not ettim.Tesadüf bir arkadaş ta oğlununun tedavi sürecinde olduğunu doktordan memnun olduklarını ve kontrole Ankara daki doktora gideceğini ,bizden bahsedip tedavi ve ameliyat masrafı ne olabileceğini araştırabileceğini söyleyince 2 gün de onu bekledik.Ocak ayı sonu gelmişti Ankaradan gelen rakamdaki sıfır sayısı artmış dört sıfırlı rakamlara ulaşınca Çağrı Hoca nın yazısı aklıma geldi.İnternetten araştırdım şu an Düzce Tıp fakültesinde olduğunu ve hastalardan hiçbir ad altında para talep edilmediğini yazıyordu.

Çağrı Hocanın bir forumdaki aşağıdaki yazısını buldum aynen alıntı yaptım.

Büyük şehirlerde sıkıntı yaşayan hastalara duyuru olarak sunuyoruz. Afyon Kocatepe Üniversitesinde Skolyoz ameliyatlarını ücretsiz olarak uyguluyoruz. vaka sayımız yılda yaklaşık 100 ve yeniden ameliyat oranımız (enfeksiyon, vida kırılması vb sebeplerle) yüzde 3. Felç olan (tam veya kısmi) hiçbir hastamız olmadı. İsteyenlere e-posta yolu ile de yardımcı olabilir veya film MR vs incelemelerini kargo ile gönderirlerse görüşlerimizi yazıp (karşı taraf ödemeli olarak) tekrar gönderebiliriz. bu işle ekip olarak uğraşıyoruz, işimizi seviyoruz ve devletin verdiği maaş bize yetiyor.Saygilar

Doç Dr Kamil Çağrı Köse Ortopedi ve Travmatoloji A.D. Afyon Kocatepe Üniversitesi

NOT: Forum sitesine yazdığım bu mesajın tek nedeni bir hastamın yönlendirmesidir. Bunun yukarıda da yazdığım gibi, herhangi bir maddi beklenti ile ilgi ve alakası yok. Tek amacımız bu tip sorunlardan muzdarip insanlara yardımcı olabilmek. Bunu özellikle bildirmek istiyorum.


Bunları okuyunca şaşırmamak elde değil ,maalesef bu anlayışta toplumda çok az insan var.Çevremizde duyuyoruz bademcik ameliyatına ,sezeryana bıçak parası verenleri ve alanları.

Araştırma sonucunda Düzce Üniveristesinde olduğunu öğrendik.Kariyerini inceledik ,daha önce ameliyat ettiği hastaların yorumlarını okudum ve Düzce'den bir tanıdık vasıtasıyla bilgi aldık.Hep olumlu idi.Hocamızın e-posta adresini aldım irtibata geçtik ,mr raporunu faksladık inceledi ve ameliyat gerektiği ve yardımcı olabileceğini söyledi . 1 Şubata randevulaştık yaklaşık 500 km yol katederek saat 13:00 gibi polikiliniğe ulaştık.

Asistan arkadaşlar durum değerlendirmesi yaparak hocamız haberdar edildi.Geldiler ve mr ları incelendi bir filim daha istendi,onunda incelenmesi ile ameliyat kararını bizimle paylaştı yeğenime bizzat kendisi uygun bir dille anlattı.Uzaktan geldiğimiz ve kızımız öğrenci olduğu için okulu fazla aksamaması için 2 gün sonrası için ameliyat günü tesbit etti.Tahlliler ,kan temin edilmesi derken 4 şubatta ameliyata alındı.

Bu arada hastamız için kan bulunmasına yardımcı olan Düzce Milli Eğitim Müdürü yardımcısı Zekeriya Güzeldal ve Şube Müdürü Turgut Cüre hocalarıma,kan veren Düzce MEM memuru İsmail Hakkı Türk bey ve arkadaşına ismini hatırlayamadığım Ağrı Patnoslu bayan çalışan kardeşimize ve hastane kantininde otururken ricam üzerine kan verem Amasya-Taşova lı polis kardeşime şükranlarımı bildiririm.
Yaklaşık 5 saat süren ameliyatta kısaca sırt kemiği boydan boya açılarak platin yerleştirilerek eğrilik giderildi,boyu yaklaşık 5 cm uzadı.Muayeneden ,ameliyata taburcu olana kadar ilgi ve alakalarından dolayı Başta Doçent Dr.Kamil Çağrı KÖSE hocamız olmak üzere pırıl pırıl ekibine hemşehrim Göksel Bey,Mehmet Bey, İshak Bey ismini hatırlayamadığım diğer asistanlarına ,tüm Düzce Tıp Fakültesi personeline teşekkürlerimi sunarım.Gerçekten dört dörtlük çalışma ,iş ahlakı ve azim gördüm.

Hastanede ameliyat için hiç para talep edilmedi. Uzaktan geldiğimiz için her türlü kolaylığı ve önceliği sağladılar,yardımcı oldular.Başta yazdığım gibi her yönü ile memnun kaldık.

Beş gün sonunda taburcu olan hastamız 3 hafta istirahattan sonra okula gitmeye başladı.Şu an şükür herhangi bir sorun yok inşallah sonu da iyi olur.

Bu yazıyı yazmamdaki amaç çevremizde ,yakınlarımızda bu tip hastalar olabilir.Muayene ve tedavi sürecinde Düzce üniveristesinde böyle güzel hizmet verildiğini duyurmak istedim.Bu ameliyatın özel hastanelerde 40-50000 tl gibi rakamlara yapıldığını duydum araştırmalarda. Bizzat girişimde bulunduğumuz doktorlar 10000 tl ye civarı para talep edildi.

Bu ekip vatandaştan hiç para talep etmeden yani halk arasında bildiğimiz bıçak parası almadan 5-6 saatlik ameliyatı başarı ile gerçekleştiryor.Devletin verdiği bize yetiyor diyor.Hepsinden Allah (cc) razı olsun ,rabbim muvaffak etsin.Aslında bu normal olması gereken bir durum sağlık hizmetlerinde ,maalesef daha öncede yazdım,basit demiyorum ama bir bademcik ameliyatından, hamilelliği müddetince defalarca muayene parası aldığı hastasından devlet hastanelerinde sezeryan ile doğumdan bıçak parası alınıyor maalesef.

10 yorum:

ali yener dedi ki...

kardeşim allah şifalar versin maalesef ülkemizde her konuds olduğu gibi sağlıktada para hırsıyla insanlar yapması gereken asli görevlerini unutuyor şükür ki yaptığı işi seven ve işine saygısı oloan insanlarında olması sevindirici geçmiş olsun

d.m.t dedi ki...

Bu ülkede hep parası olanın mı yaşamaya hakkı var? Bıçak parası alınmayacak dediler hala alınıyor mu?

Olmaz böyle şey! Üstelik sizin,bizim sağlık güvencemiz var; güvencesi olmayan ne yapacak? Bırakalım ölsün mü?

Eğer bir devlet vatandaşına ücretsiz sağlık hizmeti veremiyorsa o devletten hayır gelmez!
Benim ailemde dört tane doktor var; hiçbiri paragöz değildir! Muhtaç durumdaki hastalara ellerinden geldiğince yardımcı olmaya çalışırlar.

Aynen sizin ameliyatı yapan doktorlar gibi! Allah cümlesinden razı olsun;
Kardeşime de çok geçmiş olsun; inşallah sağlıklı;uzun bir yaşam sürer:)

taskın dedi ki...

ALLAH ŞİFA VERSİN

Orhan ÖNDER dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşlar iyi dileklerinize.Şükür durumu iyi yeğenimizin.umarım sağlıkta yapılan reformlarda tüm vatandaşların sağlık hizmetlerinden en iyi şekild e yararlanmaları için gerekenler yapılır.

İlhami Uyar dedi ki...

sayın Hocam geçmiş olsun,Allah acil şifalar versin,olay üzücü ama sayın hocanın yapmış olduğu fedakarlık ve özveri çok güzel,saygılarımla.

kıymet dedi ki...

Allah razı olsun onlardan. İnsanlık vasifesi olması gereken şey budur.

Cesur Demir dedi ki...

MRB İNTERNETTEN KAMİL HOCAYI ARAŞTIRIRKEN SİZİN SİTENİZİ BULDUM BENİMDE YİĞENİM SKOLYOZ HASTASI 17 YAŞINDA VE %70 GEÇTİĞİNİZ SÖYLÜYOR DR GİTMEDİĞİMİZ HASTANE VE DR KALMADI TRABZON VE İSTANBULU MEKAN TUTTUK ENSON GİTTİĞİMİZ BİR DR SADECE 20 MİLYAR BIÇAK PARASI İSTEDİ VE AMELİYASTA BAŞKA DR GİREBİLECEĞİNİ BUNUNDA ÜCRETİ AŞACAĞINI SÖYLEDİ FAKAT BİZDE OPARAYI TOPARLAYAMADIK YEŞİLKÖYDE ÖZEL BİR DR GÖTÜRDÜK ODA 150 MİLYAR PARA İSTEDİ SONRA KAMİL HOCAYI BİRBAŞKASI TAVSİYE ETTİ BU AYIN 18 RANDEVU VERDİLER KENDİSİ İST GELECEKMİŞ ARADAN UZUN BİR ZMANDA GEÇMİŞ AMA YİĞENİNİZİN DURUMU NASIL İYİMİ ÇOK KORKUYORUZ HALA TAVSİYELERİNİZ GEÇERLİMİ YARDIMCI OLURDA YORUM YAPARSANIZ ÇOK SEVİNİRİM ŞİMDİDEN ALLAH RAZI OLSUN RABBİM KİMSEYE DERMANSIZ HASTALIK VERMESİN

oonder55 dedi ki...

Cesur bey öncelikle geçmiş olsun allah şifalar versin.Çoktandır bloğa giremediğim için yazınızı yeni gördüm.
Yeğenimin durumu iyi şükür.Kamil hocadanda memnunuz.tavsiyem hala geçerli.Zaten arşatırırsanız ülkemizdeki kendini geliştirmiş hekimlerden biri ve skolyoz ve diğer omurga raahatsızlıklarında uzman.
sanırım geçen zamanda görüştünüz ve de hastanız tadavi olmuş şifa bulmuştur inşallah.

Unknown dedi ki...

Skolyoz tedavisi Dedi ki,

Skolyoz tedavi ücreti ne kadar

oonder55 dedi ki...

parasız