2 May 2009

1 MAYIS OĞULU

1 mayıs adam gibi kutlanmayacağını ,bir takım proveke eylemlere kimi vatandaşa,emniyet görevlilerine zehir olacağını tahmin ettiğimden tatil olmasına sevinmesemde,yılın ilk oğulunun kaçmasının önlenmesi bu tatil sayesinde oldu.
1 Mayıs cuma 14:00 gibi arılara gelebildim.Maske giymeden bir gözlem yapayım dedim.Arılığa giriyordum ki bahçe telinin direğinde hareketlilik var ,oğul konmuş 3 çıta kadar biraz zaman olmuş ki kimi arılar polen bile getiriyor.Alması çok kolay oldu yerden yarım metre yukarıda.
Kovanların bakımı yapıldı ,nerden çıktığı anlaşıldı.10 numara

10 numara da geçen hafta ana memeleri vardı.Ana yıda bulamamıştım.Sanırım gözden kaçırmışız.Ana iptal diye yorumlamıştım.Büyük ihtimal yanılmışım.Yanılmadıysam ilk çıkan analardan biri oğula gitmiş .(Durum yakında anlşılır zaten,yumurta atma zamanından) ..Neyse.
Zaten memeleri bozmamıştım.Zaman bulup larva transferi deneyemedim.Hazırda memeler var,kovan sayısını artırma düşüncesi uygulamaya alındı, bölmeler oluşturuldu.Üstelik bu kovan anası oldukça güzel çalıştı ,.Çoğunluğu 10 numaradan(kata yaklaşmıştı bol arılı)aldığım çerçeve ve arılarla 2 - 3 çıtalı bölmeler oluşturuldu.Kimi 1 mayıs kimi 2 mayıs çıktı. Bunlar 10 mayısa kadar yumurta atar umarım.
Kat isteyenlere verildi, mum takviyesi yapıldı
Durum 9 kovan ballıklı(15 çerçeve)
8 kovan 10 çerçeve
1 kovan 8 çerçeve(2 ye bölünen 4 numara)
1 kovan 3 çıta (oğul)
6 kovan 3 çerçeve(suni oğul-yumurta atmıyor)(10 mayısa kadar atar)
2 kovan 2 çerçeve(suni oğul-yumurta atmıyor)(10 mayısa kadar atar)

Çoktandır fotoğraf makinesini kullanacak durumda olmadığından yanıma almıyordum.Özel durum olursa telefonla hallederim diye düşünüyordum.Oğulu cep telefonuyla çekeyim dedim şansızlık onunda şarzı yetersiz olunca oğulu fotoğraflayamadım.

Hiç yorum yok: