10 May 2008

BİRLEŞTİRME


Arılığıma getirdiğim ve çok az kalmış olan eniştemin arılarını 5 numara ile birleştirdim.Yaklaşık 40 gün öncesi yalancı anaya gittiğini öğrendiğimiz bu arıya önce günlük yumurta verdik Ahmet abiyle fakat olumlu sonuç alınmadı ana yapmadılar.Yalancı ana az miktarda düzensiz yumurtaya devam etti .Arı 1 ay öncesinde 3 çıtaya yakındı .Eniştem de rahatsızlığı nedeniyle ilgilenemeyince kovan adım adım sönmeye doğru gitmesi üzerine eniştemin onayını alarak benim arıların yanına getirdim geçen hafta sonu.Bugünde baktım çok az arı kalmış bir avuç kadar onlarda zaten benim kovandan ana yapması için verdiğmiz yumurtalardan çıkanlar.Kıştan çıkanlar haliyle ömürlerini sona erdirdiler tabii olarak.Neticede onlar da ziyan olmasın diye tavsiye üzerine 5 numara üzerine silkeledim,fakat pişman oldum oda spreyi ile koku uygulaması yapılmasına rağmen arılar birbirini kırdı gibi.Uyumsuzluk oldu.hayırlısı pirinçe giderken bulguru kaybetmesek .Umarım benim kovanın anasına bir şey olmamıştır.

Hiç yorum yok: